Plucking your eyebrows


Mandage…
De er meget smukkere set gennem sprækken mellem madrassen og dynen.
Jeg hader dem lige så meget som Garfield.
Hvis ikke det var for mine skønne kolleger ved Puma, så havde jeg nok ikke forladt sengen i dag..

Til sagen..
Dagens post skal omhandle plukning af øjenbryn.

Alt for ofte ærgrer jeg mig over mine øjenbryn, når jeg ser mig selv i spejlet.
Frisøren der i sin tid plukkede mine øjenbryn i form gjorde det ikke rigtigt,
og unge teenage Frida anede intet om rutinen.

For at det ikke skal ske for Jer, får I her en lille vejledning med tilhørende billede:

 1. Den største fejl folk laver når de plukker øjenbryn er, at plukke for meget.
Man bør undgå at overplukke øjenbrynene, idet det kan tage flere måneder for dem at vokse ud igen.
En lille tommelfingerregel: Mellemrummet mellem øjenbrynene skal være lig med, eller en lille smule bredere, end dine øjne.
For at finde ud af hvor øjenbrynet starter tager man en kuglepen og holder den parallelt med næseryggen – der hvor kuglepennen møder øjenbrynet, bør øjenbrynet starte (punkt 1 på billedet).

2. De pæneste øjenbryn har en let bue eller hvælving.
For at finde buen holdes kuglepennen parallelt med ydersiden af kanten af iris
(den farvede del af dit øje). 
Der hvor kuglepennen møder øjenbrynet, er det punkt,
hvor øjenbrynet bør være højest (punkt 2 på billedet).

3. For at finde enden af øjenbrynet placeres kuglepennen diagonalt fra næsen
og ud til den yderste kant af øjet. Brynet må ikke gå længere end hertil (punkt 3 på billedet).

|


|

Jeg håber, at det gav mening 🙂

Fortsat god aften!


XOXO
Frida 

|

2 thoughts on “Plucking your eyebrows

  1. Du burde poste nogle billeder af Fail Eyebrows, for god ordens skyld 🙂 F.eks. dem der er tegnet, dem der gror sammen, dem der er for tynde osv. Har brug for et grin 🙂

    Like

Leave a comment

