Tunsalat

Go’aften derude 🙂

Jeg har ligget syg i dag.. Spild af tid bare at ligge i sengen & svede sygdom ud, når man kunne have lavet så meget andet. Jeg blev dog bedre i løbet af dagen, & kom også ned i byen for at klare nogle ærinder & få lidt frisk luft. 

Jeg vil gerne påpege, hvor svært det er at holde frokosten i maven, når man er kvalmesyg, står i kø på biblioteket, hvor der er 100 grader varmt, alt for mange mennesker & lugten af ble-uheld pludselig breder sig i lokalet..!
Fuck my life..


Når nu denne lede virusfætter af orthomyxoviridae familien havde ramt mig, så skulle aftensmaden også være über let at komme til.

Resultatet blev tunsalat á la Frida (med tang, avokado & mandler):

Ingredienser:
Mandler
Dild (frisk eller tørret)
Fuldkornspaghetti
2 små løg (eller ét stort)
1 moden avokado
Ca. 2 spsk. kapers
Let mayonnaise
1-2 spsk. tørret wakame tang
Majs
2 dåser tun i vand

1. Sæt fuldkornspaghettien over at koge efter posens anvisninger.

2. Sæt wakame tangen i blød i en kop med vand i små 15 min. 


Den tørrede tang ser ikke ud af meget, men bare vent & se..

3. Skrab avokadokødet ud af skallen med en teske & mos.

Jeg plejer at mose på et skærebræt med en gaffel, det går så nemt.

4. Hak løg fint – jeg er doven, så jeg bruger en mini-hakker..

5. Hæld vandet fra tunen, men lad være med at presse tunen helt tør. Det skal stadig være fugtet godt, så behøver man ikke så meget mayonnaise i sidste ende.
Hæld over i en skål & mos godt med avokado.

6. Tilsæt mayonnaise så konsistensen bliver efter din smag, & rør derefter løg i.

7. Hak kapers fint & rør i tunmassen.

8. Hæld vandet fra majsene & kom en passende mængde i tunmassen.

9. Hæld nu vandet fra tangen, & kram det med hænderne, for at få det sidste vand fra. Hak fint & rør i tunmassen.

Så meget tang får man altså ud af 2 spsk. efter iblødsætning.

10. Hak en lille håndfuld mandler & rør i.

11. smag til sidst til med dild & salt

Serveres med kold fuldkornspaghetti 🙂

NB: tunsalaten bliver bedst, hvis den får lov at stå i køleskabet nogle timer.

Sov godt folkens, når I kommer dertil 🙂

XOXO
Frida

 

Leave a comment

