Halloween & pumpkins

 

Go’ aften Peeps

Halloween nærmer sig, og egentlig synes jeg, at hele konceptet er ‘hyped’, amerikansk og lige i overkanten.
Vi har fastelavn – er det ikke nok?

Jeg går ikke rigtig op i det, men udnytter gerne at det bliver sæson for græskar 🙂 – de smager nemlig godt tilberedt på den rigtige måde.
Mig afsted i Netto efter et græskar i onsdags, og så ellers hjem og voldtage det med en køkkenkniv..

Billederne taler næsten for sig selv..

|

Jeg havde virkelig fået fat i et af de helt store..

|

Halvvejs igennem – pause tak..

|

 

Så langt, så godt. |

|

Godt, så manglede jeg bare at skære skrællen fra, skære kødet i små tern og komme dem i fryseposer.

|

I går fik jeg så lyst til at lave denne her skønherlige græskar-karry-suppe,
og for dævlan den blev god!
 

Det blev min aftensmad i dag:

|

Græskar-karry-suppe med pandestegte vannameirejer og et lille drys tørret persille.

|

Jeg beklager den dårlige billedkvalitet, mit kamera løb tør for strøm på pub-crawl i nat, så jeg måtte bruge oldtidsfundet aka. mobilen.

Jeg anvender for resten denne opskrift, med visse egne tilføjelser: Hokkaidosuppe 

Jeg kommer også andre grøntsager i suppen, bare hvad jeg lige har i køleskabet.
I denne omgang blev det f.eks. gulerødder, broccoli & blomkål.
Jeg køber heller aldrig hokkaidogræskar, da de er dyre og sværere at få fingrene i – jeg bruger de almindelige halloweengræskar i stedet.

Prøv det! 🙂

|

XOXO
Frida

|

Leave a comment

